Inclusió dels autònoms al Sistema RED

Inclusió dels autònoms al Sistema RED de la Seguretat Social

2018-02-15 / DSV

La TESORERIA GENERAL DE LA SEGURETAT SOCIAL ha establert l'obligatorietat perquè tots els treballadors per compte propi o autònoms estiguin integrats al Sistema Red, amb la conseqüència immediata i molt rellevant que s'activa el sistema de notificacions electròniques. És a dir, igual que l'Agència Tributària notifica mitjançant notificació electrònica qualsevol acte administratiu de comunicació amb la persona, a partir d'ara també ho farà la Seguretat Social.


QUÈ NOTIFICA LA SEGURETAT SOCIAL ELECTRÒNICAMENT


A través d’aquest canal es notificaran electrònicament:


  • Les resolucions sobre l’elevació a definitives de les actes de liquidació de quotes de la Seguretat Social.
  • Les actes de liquidació conjuntes amb les actes d'infracció aixecades per la Inspecció de Treball i Seguretat Social.
  • Les resolucions sobre imposició de sancions per infraccions en matèria de Seguretat Social competència de la Tresoreria General de la Seguretat Social.
  • I les resolucions de les impugnacions administratives formulades davant els actes dictats per la Tresoreria General de la Seguretat Social en les matèries de la seva competència.


IMPORTÀNCIA D'AQUESTA MESURA


Tots els actes comunicats mitjançant el sistema de “Notificació electrònica” es tindran per efectivament notificats a l’interessat, amb INDEPENDÈNCIA que la persona s’hagi descarregat o no la notificació. Per tant, les conseqüències de no atendre el seu bústia de notificacions electròniques poden comportar no atendre resolucions emeses per la Seguretat Social i incórrer en sancions i recàrrecs, així com perdre el termini d'impugnació dels actes administratius notificats.


QUÈ HA DE FER VOSTÈ COM A AUTÒNOM


1.- Si actualment no disposa del seu certificat digital, ha d'OBTENIR EL CORRESPONENT CERTIFICAT DIGITAL. L'obtenció d’aquest certificat no té cap cost i el pot obtenir de forma immediata a qualsevol de les Oficines d'Atenció al Ciutadà (Palau Solità i Plegamans – Castellar del Vallès – Sabadell – Barcelona, etc.).


2.- Si vol que DSV ASOCIATS s'encarregui del servei de control i gestió de les seves notificacions electròniques amb la Seguretat Social, haurà de, com més aviat millor, COMUNICAR-HO I ENTREGAR A DSV ASSOCIATS EL CERTIFICAT DIGITAL.



Si té qualsevol consulta sobre aquest tema, no dubti a posar-se en contacte amb nosaltres, estarem encantats d’atendre’l i ajudar-lo a resoldre els seus dubtes.


L’equip de DSV Associats.